Tajemnicze Chmurki - used to
Mystery Clouds - used to
Poziom
Czas
Cel
Poprawa ogolnej płynności mowy. Automatyzacja składni zdań z "used to".
Przygotowanie
Wydrukuj i powiel załącznik. Będziesz potrzebować jednego zestawu kart na grupę 2 osób (dla ucznia A i B).
Przebieg
Ćwiczenie nadaje się dla grup, które znają już zasady użycia "used to" i potrzebują jedynie wytrenować tą umiejętność w mowie. Może ono niestety utknąć w martwym punkcie, jeśli większość Twoich uczniów ma awersję do jakichkolwiek wypowiedzi. W takim przypadku, konieczne będzie skrupulatne monitorownie klasowych mruków.
Podziel uczniów na pary i rozdaj im karty pracy. Zawartość każdej karty to tajemnica! Poproś ich, aby nie spoglądali na wydruk partnera. Zwróć uwagę uczniów na pytania znajdujące się powyżej przerywanej linii. Odpowiedzi na nie będą wpisywać w odpowiednie chmurki poniżej. WAŻNE !!! Odpowiedzi te muszą mieć formę jednego, dwóch słów, nie zaś całych zdań. Upewnij się, że absolutnie wszyscy to zrozumieli, bo w przeciwnym wypadku ćwiczenie spełznie na niczym. Po wypełnieniu wszystkich chmurek, uczniowie zginają swoje karty pracy wzdłuż przerywanych linii i wymieniają się nimi w parach w taki sposób, aby partner widział tylko część z chmurkami. Teraz powinna rozpocząć się rozmowa:
- Why did you write "Santa Claus" in Cloud No 2? / What does "Santa Claus" mean?
- I used to believe in Santa Claus when I was a child, but I find it quite funny now. etc
Monitoruj pracę uczniów i pomagaj w razie potrzeby. Gdy już wszyscy wymienili się informacjami, zachęć uczniów, żeby przytoczyli najbardziej interesujące zdania zasłyszane od partnera. Jeśli zostało Ci jeszcze trochę czasu, zapisz je na tablicy i zapytaj, czy reszta się z nimi zgadza. W rezolutnym zespole klasowym może to zapoczątkować ciekawą rozmowę.