Kto pierwszy po ser? Gra planszowa. Past Simple and Past Continuous.
Race to the cheese. Boardgame. Past Simple and Past Continuous.
Poziom
Czas
Cel
Automatyzacja składni zdań z użyciem kombinacji czasów Past Simple i Past Continuous. Poprawa ogólnej płynności mowy.
Przygotowanie
Wydukuj planszę i karty do gry. Jeśli wydrukujesz je na twardym papierze lub zalaminujesz przed wycięciem, gra posłuży Ci na bardzo długo. Potrzebne Ci też będzie komplet kostek do gry i pionków (można je nabyć w sklepach z zabawkami lub papierniczych)
Przebieg
Zapowiedz uczniom, że zagracie w grę. W przypadku mniej zaawansowanych grup warto wcześniej dla pewności odświeżyć składnię zdań z użyciem kombinacji czasów Past Simple i Past Continuous, ażeby gra nie utknęła w martwym punkcie.
Podziel uczniów na grupy ok 4-osobowe. Każdej z grup rozdaj planszę, karty do gry oraz komplet pionków i kostkę. Pionki lądują na polu z napisem start, karty zaś kladziemy awersem do dołu. Uczeń (obojętnie który) rzuca kostką, przesuwa swój pionek na planszy, losuje jedną kartę, po czym uzupełnia napisane na niej zdanie. I tak, jeśli wylosuje zdanie ""Ben was watching TV when…………" musi powiedzieć np. "Ben was watching TV when his mum came home" lub coś podobnego. Uczniowie wpadną prawdopodobnie na mnóstwo pomysłów uzupełnienia wylosowanych zdań, niektóre mogą nawet wydać Ci się bezsensowne. Ważne jednak, żeby były one poprawne pod względem gramatycznym. Jeśli zdanie zostało wypowiedziane niepoprawnie, uczeń wraca na start. Jeśli jest prawidłowe, pozostaje tam, gdzie jest. W przypadku młodszych dzieci możesz nieco złagodzić te reguły; np. zamiast powrotu na start po niepoprawnej odpowiedzi, zarządzić jedynie odwrót o dwa pola. Na planszy znajduje się kilka strzałek, które przenoszą pionki w górę lub w dół. Gra kończy się kiedy pierwszy uczeń dotrze do końca lub kiedy Ty o tym zadecydujesz (wygrywa wówczas uczeń, którego pionek znajdzie się najbliżej mety).