Fiszki "Salon".
Living Room. Flashcards.
Poziom
Czas
Cel
Utrwalenie słownictwa dotyczącego mebli i wystroju salonu.
Przygotowanie
Wydrukuj załączniki 1x na twardym papierze (wtedy posłużą Ci na kilka lat, a Ty zaoszczędzisz czas). Zwykły papier techniczny doskonale się do tego nadaje. Fiszki A5 i małe obrazki żabek i skarbów potnij odpowiednio.
Przebieg
Zapowiedz uczniom, że porozmawiacie teraz o rzeczach, które znajdują się w salonie. Przedstaw uczniom słownictwo korzystając z fiszek A4. Możesz je sukcesywnie przyczepiać magnesami do tablicy i podpisywać. Po sprawdzeniu czy uczniowie zapamiętali materiał, można (w ramach dostępnego czasu) wykorzystać fiszki następująco:
1. WHAT'S IN YOUR LIVING ROOM?. Do przeprowadzenia tego ćwiczenia będziesz potrzebować kilku magnesików i zamykanej tablicy (z dwoma bocznymi skrzydłami). Jeśli Twoja tablica nie posiada zamykanych skrzydeł, możesz zastąpić je sporym nieprześwitującym kawałkiem materiału (szeroki szal, chusta, czy po prostu duży arkusz szarego papieru, którym zasłonisz fiszki). Przypnij kilka (3-4) fiszek magnesikami do tablicy. Powiedz uczniom:
- This is your livin room. Remember what's in your living room.
Daj im chwilę na zapamiętanie fiszek (ok.1-2 min. w zależności od poziomu grupy i liczby obrazków do zapamiętania). Po upływie tego czasu zasłoń fiszki na tablicy tym, co masz do dyspozycji (kawałek materiału na magnesikach, arkusz papieru, zamykane skrzydło itp.). Zadaj grupie pytanie:
- What's in your living room?
Dobrze, by odpowiadając na nie, używali struktury there is/are, a nie tylko samych słówek. Możesz więc napisać przykładową odpowiedź na tablicy.
Gdy wszystkie meble zostaną prawidłowo wymienione, możesz dołożyć więcej fiszek i powtórzyć zabawę.
2. FROGS AND TREASURE CHESTS. Gra świetnie się sprawdza w przypadku małych grup (ok.10 os). Zbierz dzieci i usiądźcie na podłodze (bądź przy dużym stole). Awersem do dołu połóż fiszki A5. Poproś uczniów, aby zamknęli oczy. Pod rozłożonymi fiszkami umieść pocięte obrazki żabek lub skrzyń ze skarbami. Stosunek skrzyń do żab jest dowolny, z tym że skrzynek powinno być więcej. WAŻNE! Uczniowie nie mogą wiedzeć, pod którymi fiszkami one się znajdują. Teraz rozpoczyna się właściwa część zabawy. Uczniowie po kolei odkrywają fiszki. Jeśli pod daną fiszką znajduje się skrzynia ze skarbem, uczeń musi tylko nazwać obrazek na fiszce. Jeśli jest to natomiast żaba, uczeń musi nazwać obrazek oraz wykonać dodatkowe zadanie (Sing a song in English. Name five irregular verbs and their past forms. Jump around the table on one leg. Go to the library and ask for a book in English.). Lista zadań zależy od inwencji nauczyciela i poziomu grupy, nie powinny one jednak być zlośliwe...