Rzuć i powiedz - kostki Present Simple vs. Continuous
Throw and Say - Present Simple vs. Continuous Dice
Poziom
Czas
Cel
Automatyzacja składni zdań twierdzących w czasie Present Simple, Present Continuous oraz utrwalenie słownictwa dotyczącego czynności codziennych.
Przygotowanie
Wydrukuj po zestawie siatek(2 kostki) na grupę ok. 4-osobową. Skorzystaj koniecznie z bloku technicznego, inaczej kostki będą za lekkie i nie będą chciały się toczyć. Następnie sklej siatki. Jest to trochę pracochłonne, ale jeśli zabezpieczysz sklejone kostki taśmą klejącą, posłużą Ci na dłużej. Możesz również rozdać siatki uczniom i poprosić ich o przygotowanie kostek w ramach pracy domowej. Już sklejone kostki najlepiej transportować w nadmuchanym i zawiązanym woreczku foliowym, żeby nic im się nie stało.
Przebieg
Podziel uczniów na grupy ok. 4-osobowe. Zapowiedz, że za chwilę zagrają w grę. Każda 4-osobowa grupa otrzymuje zestaw 2 kostek.
Jeden z uczniów w każdej grupie (obojętnie który) zaczyna. Rzuca jednocześnie obydwoma i mówi zdanie zawierające nazwę czynności i czas/częstotliwość jej wykonywania. Np. uczeń wyrzucił "now" na jednej kostce i obrazek przedstawiający osobę sprzątającą pokój na drugiej kostce. Uczeń powinien powiedzieć: "I'm cleaning my room now". Natomiast jeśli na jednej kostce wyrzuci "usually", a na drugiej obrazek osoby wyprowadzającej psa, mówi " I usually walk my dog." Jeśli zdanie jest poprawne, kostki przechodzą do następnego ucznia, jeśli tak nie jest, reszta grupy powinna poprawić zdanie. Ażeby nieco zróżnicować zadanie, możesz po 2-3 minutach zaproponować uczniom zmianę podmiotu z "I" na "he/she". W ten sposób przećwiczą właściwe formy czasowników dla 3-ciej osoby l.poj. Gra kończy się po wyczerpaniu wszystkich możliwości, gdy uczniowie się nią znudzą lub kiedy Ty o tym zdecydujesz. Nie powinna jednak zająć więcej niż 15 minut.
Staraj się w miarę możliwości krążyć po klasie i monitorować pracę uczniów. Możesz również spisać lub zapamiętać najczęstsze błędy i poprawić je wspólnie z uczniami po zakończeniu gry.