Wyprawa po miodek. Gra planszowa. Present Simple and Continuous.
Quest for the honey. Boardgame. Present Simple and Continuous.
Poziom
Czas
Cel
Automatyzacja składni zdań w czasie Present Simple i Present Continuous. Utrwalenie słownictwa związanego z czynnościami codziennymi. Poprawa płynności mowy.
Przygotowanie
Wydukuj planszę i karty do gry. Jeśli wydrukujesz je na twardym papierze lub zalaminujesz przed wycięciem, gra posłuży Ci na bardzo długo. Potrzebne Ci też będzie komplet kostek do gry i pionków (można je nabyć w sklepach z zabawkami lub papierniczych)
Przebieg
Zapowiedz uczniom, że zagracie w grę. W przypadku mniej zaawansowanych grup warto wcześniej dla pewności powtórzyć nazwy czynności codziennych, ażeby gra nie utknęła w martwym punkcie.
Podziel uczniów na grupy ok 4-osobowe. Każdej z grup rozdaj planszę, karty do gry oraz komplet pionków i kostkę. Pionki lądują na polu z napisem start, karty zaś kladziemy awersem do dołu. Uczeń (obojętnie który) rzuca kostką, przesuwa swój pionek na planszy o tyle pól, ile wyrzucił, losuje kartę i mówi zdanie we właściwym czasie, zawierające czynność z wylosowanej karty i słowko z pola, na którym znalazł się jego pionek. Np. uczeń wylądował na polu z napisem "I/usually" i wylosował kartę z napisem "walk the dog". Mówi więc zdanie "I usually walk the dog". Reszta uczniów w grupie decyduje, czy zdanie jest poprawne (w kwestiach spornych bądź ich arbitrem). Jeśli zdanie zostało wypowiedziane niepoprawnie, uczeń wraca na start. Jeśli jest prawidłowe, pozostaje tam, gdzie jest. Na planszy znajduje się kilka strzałek, które przenoszą pionki w góre lub w dół. Gra kończy się kiedy pierwszy uczeń dotrze do końca lub kiedy Ty o tym zadecydujesz (wygrywa wówczas uczeń, którego pionek znajdzie się najbliżej mety).