Title-ct-shaddow

Fiszki "Produkty Żywnościowe".

04782d1d-f0f8-4ef1-aaf1-a6205ac78ce0

Fiszki "Produkty Żywnościowe".

Food. Flashcards.

Poziom

pre-intermediate

Czas

15 - 20 min (razem z dodatkową grą; sama prezentacja zajmie mniej czasu)

Cel

Utrwalenie słownictwa dotyczącego produktów żywnościowych.

Przygotowanie

Wydrukuj załączniki 1x na twardym papierze (wtedy posłużą Ci na kilka lat, a Ty zaoszczędzisz czas). Zwykły papier techniczny doskonale się do tego nadaje. Fiszki A5 i małe obrazki żabek i skarbów potnij odpowiednio.

Przebieg

Krótko wprowadź temat jedzenia. Zapowiedz uczniom, że za chwilę poznają/powtórzą słówka z nim związane. Przedstaw uczniom słownictwo korzystając z fiszek A4. Możesz je sukcesywnie przyczepiać magnesami do tablicy i podpisywać. Po sprawdzeniu czy uczniowie zapamiętali materiał, można (w ramach dostępnego czasu) wykorzystać fiszki następująco:

1. DO YOU LIKE....?. Poproś jednego z uczniów do tablicy. Podaj mu jedną z fiszek w taki sposób, aby reszta grupy jej nie widziała. Trzymana przez niego fiszka jest produktem, który lubi. Teraz reszta grupy ma za zadanie odgadając co to za produkt, zadając pytanie:

  • Do you like...............(bread, milk etc)?

Uczeń odpowiada:

  • Yes, I do./ No I don't.`

Osoba, która właściwie odgadnie jest proszona do tablicy i rozpoczyna się następna tura gry.

2. WHAT'S IN YOUR FRIDGE? Przypnij małe fiszki (lub niektóre z nich) magnesikami do tablicy. Poproś uczniów, aby podeszli i stanęli w rzędzie pod tablicą. Daj im chwilę czasu (1 min.) na zapamiętanie jakie produkty znajdują się na niej. Po upływie tego czasu, uczniowie odwracają się od tablicy, aby już nie wiedzieć fiszek. Wybrana przez Ciebie osoba podchodzi do tablicy i zabiera z niej kilka produktów do swojej "lodówki". Reszta grupy dalej stoi tyłem. Dopiero na Twój sygnał będą mogli znowu się obrócić i sprawdzić, co zniknęło. Zapytaj uczniów:

  • What's in Asia's fridge? 

Najbardziej spostrzegawczy z nich powinni szybko odgadnąć. Warto dopilnować, aby uczniowie odpowiadając używali konstrukcji "there is/are".

 3. FROGS AND TREASURE CHESTS. Gra świetnie się sprawdza w przypadku małych grup (ok.10 os). Zbierz dzieci i usiądźcie na podłodze (bądź przy dużym stole). Awersem do dołu połóż fiszki A5. Poproś uczniów, aby zamknęli oczy. Pod rozłożonymi fiszkami umieść pocięte obrazki żabek lub skrzyń ze skarbami. Stosunek skrzyń do żab jest dowolny, z tym że skrzynek powinno być więcej. WAŻNE! Uczniowie nie mogą wiedzeć, pod którymi fiszkami one się znajdują. Teraz rozpoczyna się właściwa część zabawy. Uczniowie po kolei odkrywają fiszki. Jeśli pod daną fiszką znajduje się skrzynia ze skarbem, uczeń musi tylko nazwać obrazek na fiszce. Jeśli jest to natomiast żaba, uczeń musi nazwać obrazek oraz wykonać dodatkowe zadanie (Sing a song in English. Name five irregular verbs and their past forms. Jump around the table on one leg. Go to the library and ask for a book in English.). Lista zadań zależy od inwencji nauczyciela i poziomu grupy, nie powinny one jednak być zlośliwe... 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Załącznik stanowią 3 pliki do wydrukowania, z czego 2 należy odpowiednio pociąć.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: 129.food.pdf
.pdf Pobierz plik: 129.food_A5.pdf
.pdf Pobierz plik: skarby_zabki.pdf

Skomentuj