Ubrania. Rozmowy w parach.
Clothes. Discussion Topics
Poziom
Czas
Cel
Poprawa ogólnej płynności mowy.
Przygotowanie
Wydukuj załącznik w odpowiedniej liczbie. Będziesz potrzebować jednej kopii na parę. Chyba że zamierzasz podzielić uczniów na większe grupy dyskusyjne.
Przebieg
Jeśli nie stosujesz ćwiczenia jako uzupełnienia lekcji o modzie, krótko wprowadź ten temat. Możesz np. napisać na tablicy przysłowie "A monkey in silk is a monkey no less" i poprosić grupę o zinterpretowanie go. Zapytaj uczniów, czy zgadzają się z opinią autora przysłowia, a już samo to może być początkiem ciekawej dyskusji, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z rozgarniętą grupą. Następnie podziel uczniów na pary lub podgrupy. Zapowiedz, że za chwilę porozmawiają na temat roli ubrań w naszym życiu. Rozdaj im skopiowane załączniki i ustal limit czasowy (np. 10 min.). Monitoruj pracę grup/par i pomagaj w razie potrzeby. Niektórzy będą pewnie czuli nieodpartą pokusę przejścia na polski w trakcie rozmowy. Nie pozwól na to. Po zakończnonej dyskusji, zbierz najciekawsze opinie uczniów. Ja zazwyczaj zadaję wyrywkowo pytanie: What was the most interesting thing you've heard from your partner? Jeśli masz nieco więcej czasu, możesz kontynuować dyskusję na forum całej grupy. Jeśli jakieś pytanie wygenerowało sporo emocji podczas pracy w parach, posłuż się nim, chcąc podnieść nieco temperaturę dyskusji na forum całej grupy.