Patrząc w przyszłość. Rozmowy w parach.
Looking forward. Discussion Topics
Poziom
Czas
Cel
Poprawa ogólnej płynności mowy. Automatyzacja składni zdań z will/won't i innymi czasownikami modalnymi.
Przygotowanie
Wydukuj załącznik w odpowiedniej liczbie. Będziesz potrzebować jednej kopii na parę. Chyba że zamierzasz podzielić uczniów na większe grupy dyskusyjne.
Przebieg
Jeśli nie stosujesz ćwiczenia jako uzupełnienia lekcji na temat sposobów wyrażania przyszłości, krótko wprowadź ten temat. Możesz np. zapytać uczniów, czy planowanie przyszłości w ogóle ma sens. Już samo to może być początkiem ciekawej dyskusji, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z rozgarniętą grupą. Następnie podziel uczniów na pary lub podgrupy. Zapowiedz, że za chwilę porozmawiają na tematy związane z różnymi sferami życia w przyszłości. Rozdaj im skopiowane załączniki i ustal limit czasowy (np. 10 min.). Monitoruj pracę grup/par i pomagaj w razie potrzeby. Niektórzy będą pewnie czuli nieodpartą pokusę przejścia na polski w trakcie rozmowy. Nie pozwól na to. Po zakończnonej dyskusji, zbierz najciekawsze opinie uczniów. Ja zazwyczaj zadaję wyrywkowo pytanie: What was the most interesting thing you've heard from your partner? Jeśli masz nieco więcej czasu, możesz kontynuować dyskusję na forum całej grupy. Dużo emocji generują zazwyczaj pytania dotyczące kosmitów i podróży do przyszłości, możesz więc się na nich oprzeć, chcąc podnieść temperaturę dyskusji na forum całej grupy.