Tajemnicze Chmurki - zdania przydawkowe
Mystery Clouds - relative clauses
Poziom
Czas
Cel
Automatyzacja składni zdań przydawkowych. Poprawa ogolnej płynności mowy.
Przygotowanie
Wydrukuj i powiel załącznik. Będziesz potrzebować jednego zestawu kart na grupę 2 osób (dla ucznia A i B).
Przebieg
Ćwiczenie nadaje się dla grup, które potrzebują przećwiczyć płynne stosowanie zdań przydawkowych w mowie.
Podziel uczniów na pary i rozdaj im karty pracy. Zwróć uwagę uczniów na opisy osób/zjawisk/przedmiotów znajdujące się powyżej przerywanej linii. Nazwy im odpowiadające znajdują się w chmurkach poniżej przerywanej linii. Pierwszym zadaniem uczniów będzie połączenie opisu z nazwą. Gdy tylko będą gotowi, sprawdź poprawność ich odpowiedzi. Teraz zaczyna się właściwa część ćwiczenia. Zapowiedz uczniom, że muszą nauczyć się opisów przedmiotow na swojej kartce. Daj im limit czasowy 2-3 min. (w zależności od grupy). Po jego upływie, uczniowie wymieniają się kartkami w parach i przepytują się nawzajem:
- What's a hedgehog?
- Oh, it's an animal which has prickles. And what's a hole punch?
- It's an object that we use to make holes in paper. etc
Za każdy poprawny opis uczeń otrzymuje 1 punkt od swojego partnera w parze (który zadaje pytanie). Wygrywa osoba, która zbierze więcej punktów pod koniec ćwiczenia. Monitoruj pracę uczniów i pomagaj w razie potrzeby.