Tajemnicze Chmurki - Present Perfect
Mystery Clouds - Present Perfect
Poziom
Czas
Cel
Poprawa ogolnej płynności mowy. Automatyzacja składni zdań w czasie Present Perfect.
Przygotowanie
Wydrukuj i powiel załącznik. Będziesz potrzebować jednego zestawu kart na grupę 2 osób (dla ucznia A i B).
Przebieg
Ćwiczenie nadaje się dla grup, które wiedzą jak używać czasu Present Perfect (z "since", "for", "yet", "already") i potrzebują jedynie wytrenować tą umiejętność w mowie. W żadnym razie nie stosowałaym go przed upewnieniem się, że nie mam do czynienia z nowicjuszami w temacie.
Podziel uczniów na pary i rozdaj im karty pracy. Zawartość każdej karty to tajemnica! Poproś ich, aby nie spoglądali na wydruk partnera. Zwróć uwagę uczniów na pytania znajdujące się powyżej przerywanej linii. Odpowiedzi na nie będą wpisywać w odpowiednie chmurki poniżej. WAŻNE !!! Odpowiedzi te muszą mieć formę jednego, dwóch słów, nie zaś całych zdań. Upewnij się, że absolutnie wszyscy to zrozumieli, bo w przeciwnym wypadku ćwiczenie spełznie na niczym. Po wypełnieniu wszystkich chmurek, uczniowie zginają swoje karty pracy wzdłuż przerywanych linii i wymieniają się nimi w parach w taki sposób, aby partner widział tylko część z chmurkami. Teraz powinna rozpocząć się rozmowa:
- Why did you write "Galdiator" in Cloud No 2? / What does "Gladiator" mean? / What did you mean by "Gladiator"?
- Oh, it's a movie I haven't seen yet. etc
Monitoruj pracę uczniów i pomagaj w razie potrzeby. Gdy już wszyscy wymienili się informacjami, zachęć uczniów, żeby przytoczyli najbardziej interesujące zdania zasłyszane od partnera.