Title-ct-shaddow

Domino Obrazkowe - Present Continuous

9406d37c-4ace-4ac7-ace7-97527bc55013

Domino Obrazkowe - Present Continuous

Present Continuous Pictorial Domino

Poziom

elementary, ewentualnie słaby pre-intermediate

Czas

10 - 15 min.

Cel

Automatyzacja składni zdań w czasie Present Continuous. Utrwalenie nazw czynności codziennych. Poprawa ogólnej płynności mowy.

Przygotowanie

Wydrukuj i wytnij załącznik. Będziesz potrzebować jednego zestawu domina na grupę 2-3 osób. Ja zazwyczaj drukuję każdy zestaw na kartce bloku technicznego w innym kolorze, ażeby uniknąć pomieszania się zestawów na lekcji (o co w ferworze pracy nietrudno). Ma to jeszcze ten dodatkowy plus, że twardsze karty podłużą Ci na znacznie dłużej. Wystarczy jedynie umieścić pocięte już zestwy w opisanej kopercie i odłożyć na później.  

Przebieg

Grę zazwyczaj stosuję w grupach początkujących. Dobrze sprawdza się również jako urozmaicenie powtórek w grupach nieco bardziej zaawansowanych.

Podziel więc uczniów 2-3-osobowe; w bardziej licznej grupie ktoś z pewnością będzie się obijał. Zapowiedz, że za chwilę będą mieli za zadanie poprawnie ułożyć domino. Rozdaj każdej grupie pocięte zestawy. Możesz ustalić limit czasowy (ok. 3 min. w zależności od poziomu grupy). Ćwiczenie jest dość proste, więc uczniowie pewno dość szybko się z nim uporają. Przejdź po klasie i sprawdź, czy domino zostało ułożone poprawnie.

Po upewnieniu się, że każda z grup ma przed oczami poprawnie ułożone domino, możesz przejść do najważniejszej części ćwiczenia. Jeśli masz do czynienia z grupą, która rozumie już gramatyczne pojęcie "zdania", możesz zapytać czy frazy napisane na kartach domina to zdania, czy też nie. Niech uzasadnią swoją odpowiedź. Dla przykładu, wybierz jedną z fraz i stwórz z niej na tablicy zdanie, pasujące do obrazka, z którym sąsiaduje. Np. He's walking his dog. Zapowiedz uczniom, że teraz to oni będą musieli stworzyć zdania z pozostałych fraz na kartach domina. Po ukończonym ćwiczeniu poproś o odczytanie stworzonych zdań na głos. Najciekawsze z nich (5-6) możesz napisać na tablicy. Jeśli zostało Ci jeszcze trochę czasu, daj uczniom limit czasowy na zapamiętanie zapisanych na tablicy zdań. Oczywiście, chodzi tu nie tyle o zapamiętanie ich "słowo w słowo", co o przyswojenie struktury. Po upływie tego czasu, zetrzyj z tablicy zdania i sprawdź ile z nich uczniowie zdołali zapamiętać.

 

Załączniki

Załącznik stanowi arkusz domina do wydrukowania i pocięcia przez nauczyciela.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: Domino_Present_Continuous_Pictorial.pdf

Skomentuj