Title-ct-shaddow

Fiszki "Krajobraz".

0d908da4-5af9-410f-b5bb-590e759a9069

Fiszki "Krajobraz".

Landscape. Flashcards.

Poziom

pre-intermediate

Czas

15 - 20 min (razem z dodatkową grą; sama prezentacja zajmie mniej czasu)

Cel

Utrwalenie słownictwa dotyczącego elementów krajobrazu i zjawisk przyrodniczych.

Przygotowanie

Wydrukuj załączniki 1x na twardym papierze (wtedy posłużą Ci na kilka lat, a Ty zaoszczędzisz czas). Zwykły papier techniczny doskonale się do tego nadaje. Fiszki A5 i małe obrazki żabek i skarbów potnij odpowiednio.

Przebieg

Krótko wprowadź temat. Przedstaw uczniom słownictwo korzystając z fiszek A4. Możesz je sukcesywnie przyczepiać magnesami do tablicy i podpisywać. Po sprawdzeniu czy uczniowie zapamiętali materiał, można (w ramach dostępnego czasu) wykorzystać fiszki następująco:

1. WHAT'S THE WORD? Podziel uczniów na dwie drużyny. Na tablicy narysuj tabelę wyników. Zapowiedz, że każda z drużyn będzie musiała wysłać jednego delegata do opisywania przedstawionych elementów krajobrazu bez użycia ich nazw i bez pokazywania. Limit czasu to 1 min. (w słabszych grupach możesz go nieco zwiększyć). Nastaw timer, jeśli go używasz (lub niech ktoś mierzy czas - to bardzo ważne). W ciągu 1 min. oddelegowany zawodnik musi opisać (a jego drużyna odgadnąć) jak najwięcej nazw elementów krajobrazu. Z kompletem fiszek A5 stań przy wybranym uczniu i pokazuj mu kolejne obrazki. Jeśli osoba odczuwa dużą pokusę używania rąk, niech trzyma je za plecami. Po każdym odgadnięciu szybko zmień fiszkę i tak aż do upływu czasu. Wygrywa oczywiście ta drużyna, która w ciągu jednej minuty odgadnie najwięcej nazw.

2. FROGS AND TREASURE CHESTS. Gra świetnie się sprawdza w przypadku małych grup (ok.10 os). Zbierz dzieci i usiądźcie na podłodze (bądź przy dużym stole). Awersem do dołu połóż fiszki A5. Poproś uczniów, aby zamknęli oczy. Pod rozłożonymi fiszkami umieść pocięte obrazki żabek lub skrzyń ze skarbami. Stosunek skrzyń do żab jest dowolny, z tym że skrzynek powinno być więcej. WAŻNE! Uczniowie nie mogą wiedzeć, pod którymi fiszkami one się znajdują. Teraz rozpoczyna się właściwa część zabawy. Uczniowie po kolei odkrywają fiszki. Jeśli pod daną fiszką znajduje się skrzynia ze skarbem, uczeń musi tylko nazwać obrazek na fiszce. Jeśli jest to natomiast żaba, uczeń musi nazwać obrazek oraz wykonać dodatkowe zadanie (Sing a song in English. Name five irregular verbs and their past forms. Jump around the table on one leg. Go to the library and ask for a book in English.). Lista zadań zależy od inwencji nauczyciela i poziomu grupy, nie powinny one jednak być zlośliwe... 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Załącznik stanowią 3 pliki do wydrukowania, z czego 2 należy odpowiednio pociąć.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: 133._przyroda.pdf
.pdf Pobierz plik: 133._przyroda_A5.pdf
.pdf Pobierz plik: skarby_zabki.pdf

Skomentuj