Wizyta w ZOO
A VISIT TO THE ZOO (WAS IT....? YES IT WAS. NO, IT WASN’T?)
Poziom
Czas
Cel
Ćwiczenie to typowy drill. Pomaga uczniom zautomatyzować składnię pytania, przeczenia i krótkiej odpowiedzi dla czasownika to be w czasie Past Simple. Może również posłużyć jako powtórka nazw zwierząt.
Przygotowanie
Wydrukuj zestaw obrazków zwierząt i potnij je wzdłuż linii. Jeżeli nie masz czasu, możesz pominąć ten krok i jedynie napisać nazwy zwierząt na tablicy. Wydrukuj potrzebną liczbę vocabulary cards (będziesz potrzebować 1 zestawu na grupę 4-6 osób), potnij je wzdłuż linii i zepnij spinaczami, żeby się nie pomieszały.
Przebieg
Zapytaj uczniów:
- When did you last go to the zoo?
- What animals can we see at the zoo?
W tym momencie zacznij po kolei przypinać magnesami do tablicy obrazki zwierząt. Dzieci powinny je znać. Jeśli nie wydrukowałeś/-aś obrazków, napisz po prostu na tablicy nazwy tych zwierząt. Potem powiedz:
- Last weekend I went to the zoo myself and I saw one of these animals. Which animal was it?
Uczniowie zaczynają zgadywać, używając pytania:
- Was it a + jedna z nazw zwierząt na tablicy?
Ty odpowiadasz:
- No, it wasn’t (jeśli nie zgadną, które to zwierzę)
lub
- Yes, it was (jeśli zgadną)
Runda kończy się, po prawidłowym odgadnięciu zwierzaka.
Jeśli uczniowie mają problem ze zbudowaniem pytania, napisz je na tablicy i egzekwuj za każdym razem, gdyż dzieci prawdopodobnie będą chciały je omijać.
Teraz podziel uczniów na grupy 4-6 osobowe. Każda z grup otrzymuje zestaw fiszek z nazwami zwierząt (WAŻNE: takie jak na tablicy). Fiszki kładziemy nazwami do dołu. Jeden z uczniów sięga po fiszkę i odkrywa nazwę swojego zwierzaka (nie czyta na głos!).
Uczeń mówi:
- Last week I went to the zoo and I saw an animal. Which animal was it?
Pozostali uczestnicy grupy zgadują, jakie to było zwierzę, używając pytania was it…? Pytany odpowiada No, it wasn’t. lub Yes, it was.
Runda kończy się po prawidłowym odgadnięciu zwierzaka, po czym fiszkę losuje następny uczeń. Dla podniesienia poprzeczki możesz po pierwszej rundzie usunąć z tablicy obrazki zwierząt, aby uczniowie z nich nie korzystali