Title-ct-shaddow

Układanka obrazkowa - present simple - Jak często?

7cc0b5e6-71a9-4ed1-b654-302f1e155dae

Układanka obrazkowa - present simple - Jak często?

Match and say - present simple - How often do we do it?

Poziom

Elementary pre-intermediate ( starsze dzieci, młodzież, dorośli)

Czas

10-15 min (w zależności od realnego poziomu grupy)

Cel

Ćwiczenie pomaga uczniom zautomatyzować właściwą składnię zdań twierdzących w czasie Present Simple oraz nazw czynności codziennych. Rozwija również pamięć i ogólną płynność językową.

Przygotowanie

Wydrukuj odpowiednią liczbę arkuszy z ćwiczeniem (komplet dla grupy ok 3-osobowej) i potnij je wzdłuż przerywanych linii. Puste pola odrzuć. Linii nieprzerywanych nie przecinaj. Jeśli chcesz, aby raz przygotowany zestaw posłużył Ci wielokrotnie, możesz wydrukować go na papierze technicznym lub zalaminować przed wycięciem. Zepnij każdy pocięty zestaw spinaczem i umieść w opisanej kopercie. Ja używam do tego celu kopert kolorowych, które później łatwo wytropić w moich nauczycielskich "zbiorach":)

Przebieg

Napisz na tablicy:

  • go to work

Upewnij się, że wszyscy uczniowie rozumieją, co to oznacza. Powiedz uczniom:

  • I go to work every day

Uprzedź ich, że za chwilę porozmawiają o czynnościach, które wykonują regularnie. Podziel uczniów na grupy ok. 3-osobowe i rozdaj każdej z nich pocięte str. 1-3 arkusza i str. 4 w całości. Uczniowie mają za zadanie najpierw dopasować wycięte obrazki do nazw czynności, które przedstawiają. Jeśli wszystkie grupy ukończyły to zadanie, sprawdź, czy zostało zrobione poprawnie. Teraz zwróć uwagę uczniów na niepociętą str. nr 4. Upewnij się, że wszyscy rozumieją wypisane na niej wyrażenia przysłówkowe. Ćwiczenie jest przeznaczone dla uczniów, którzy już mieli styczność z Present Simple, ale zawsze warto o to zapytać. Wyjasnij uczniom, że patrząc na obrazki z podpisami i frequency adverbials będą teraz tworzyć prawdziwe. zdania o sobie. Np.:

  • I never go fishing.
  • I rarely visit a museum etc

Uczniowie w każdej trójce po kolei mówią zdania o sobie. Po ok 2 min. zatrzymaj ćwiczenie. Powiedz, że teraz będzie trochę trudniej i poproś uczniów, aby usunęli podpisy spod obrazków i położyli je obok. Teraz wznów ćwiczenie. Uczniowie mają dalej mówić zdania na temat czynności, które regularnie wykonują, ale tym razem bez pomocy podpisów pod obrazkami.

 

Załączniki

Załącznik stanowi arkusz zawierający nazwy czynności codziennych, pasujące do nich obrazki i listę frequency adverbials
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: Ukladanka_obrazkowa_present_simple_czestotliwosc_czynnosci.pdf

Skomentuj