Fiszki "Owoce".
Fruit. Flashcards.
Poziom
Czas
Cel
Utrwalenie słownictwa dotyczącego owoców.
Przygotowanie
Wydrukuj załączniki 1x na twardym papierze (wtedy posłużą Ci na kilka lat, a Ty zaoszczędzisz czas). Zwykły papier techniczny doskonale się do tego nadaje. Fiszki A5 i małe obrazki żabek i skarbów potnij odpowiednio.
Przebieg
Krótko wprowadź temat. Przedstaw uczniom słownictwo korzystając z fiszek A4. Możesz je sukcesywnie przyczepiać magnesami do tablicy i podpisywać. Po sprawdzeniu czy uczniowie zapamiętali materiał, można (w ramach dostępnego czasu) wykorzystać fiszki następująco:
1. DO YOU LIKE....?. Poproś jednego z uczniów do tablicy. Podaj mu jedną z fiszek w taki sposób, aby reszta grupy jej nie widziała. Trzymana przez niego fiszka jest owocem, który lubi. Teraz reszta grupy ma za zadanie odgadając co to za produkt, zadając pytanie:
- Do you like...............(lemons, apples etc)?
Uczeń odpowiada:
- Yes, I do./ No I don't.`
Osoba, która właściwie odgadnie jest proszona do tablicy i rozpoczyna się następna tura gry.
2. WHAT'S IN YOUR FRIDGE? Przypnij małe fiszki (lub niektóre z nich) magnesikami do tablicy. Poproś uczniów, aby podeszli i stanęli w rzędzie pod tablicą. Daj im chwilę czasu (1 min.) na zapamiętanie jakie owoce znajdują się na niej. Po upływie tego czasu, uczniowie odwracają się od tablicy, aby już nie wiedzieć fiszek. Wybrana przez Ciebie osoba podchodzi do tablicy i zabiera z niej kilka owoców do swojej "lodówki". Reszta grupy dalej stoi tyłem. Dopiero na Twój sygnał będą mogli znowu się obrócić i sprawdzić, co zniknęło. Zapytaj uczniów:
- What's in Asia's fridge?
Najbardziej spostrzegawczy z nich powinni szybko odgadnąć. Warto dopilnować, aby uczniowie odpowiadając używali konstrukcji "there is/are".
3. FROGS AND TREASURE CHESTS. Gra świetnie się sprawdza w przypadku małych grup (ok.10 os). Zbierz dzieci i usiądźcie na podłodze (bądź przy dużym stole). Awersem do dołu połóż fiszki A5. Poproś uczniów, aby zamknęli oczy. Pod rozłożonymi fiszkami umieść pocięte obrazki żabek lub skrzyń ze skarbami. Stosunek skrzyń do żab jest dowolny, z tym że skrzynek powinno być więcej. WAŻNE! Uczniowie nie mogą wiedzeć, pod którymi fiszkami one się znajdują. Teraz rozpoczyna się właściwa część zabawy. Uczniowie po kolei odkrywają fiszki. Jeśli pod daną fiszką znajduje się skrzynia ze skarbem, uczeń musi tylko nazwać obrazek na fiszce. Jeśli jest to natomiast żaba, uczeń musi nazwać obrazek oraz wykonać dodatkowe zadanie (Sing a song in English. Name five irregular verbs and their past forms. Jump around the table on one leg. Go to the library and ask for a book in English.). Lista zadań zależy od inwencji nauczyciela i poziomu grupy, nie powinny one jednak być zlośliwe...