Title-ct-shaddow

Fiszki Produkty Żywnościowe. Bardzo łatwe.

8b8bba83-ed54-4038-95a4-c0b9ae71ab98

Fiszki Produkty Żywnościowe. Bardzo łatwe.

Food. Flashcards. Very simple.

Poziom

elementary, nawet beginners (idealne dla dzieci)

Czas

15 min (razem z dodatkową grą; sama prezentacja zajmie mniej czasu)

Cel

Utrwalenie słownictwa dotyczącego produktów żywnościowych.

Przygotowanie

Wydrukuj załączniki 1x na twardym papierze (wtedy posłużą Ci na kilka lat, a Ty zaoszczędzisz czas). Zwykły papier techniczny doskonale się do tego nadaje. Fiszki A5 i małe obrazki żabek i skarbów potnij odpowiednio.

Przebieg

Krótko wprowadź temat jedzenia. Zapowiedz uczniom, że za chwilę poznają/powtórzą słówka z nim związane. Podczas prezentacji fiszek dobrze jest zbudować atmosferę pewnego "napięcia" czy oczekiwania, zwłaszcza w młodszych grupach. Ja zazwyczaj przynoszę swoje fiszki do klasy w szarej papierowej torebce (dostępne prawie wszędzie) i po kolei wyjmuje je z naszej "mystery bag" :)

Przedstaw uczniom słownictwo korzystając z fiszek A4. Możesz je sukcesywnie przyczepiać magnesami do tablicy i podpisywać. Po sprawdzeniu czy uczniowie zapamiętali materiał, można (w ramach dostępnego czasu) wykorzystać fiszki następująco:

1. CZY LUBISZ...?. Poproś jednego z uczniów do tablicy. Podaj mu jedną z fiszek w taki sposób, aby reszta grupy jej nie widziała. Trzymana przez niego fiszka jest produktem, który lubi. Teraz reszta grupy ma za zadanie odgadając co to za produkt, zadając pytanie:

  • Do you like...............(bread, milk etc)?

Uczeń odpowiada:

  • Yes, I do./ No I don't.

Osoba, która właściwie odgadnie jest proszona do tablicy i rozpoczyna się następna tura gry.

2. FROGS AND TREASURE CHESTS. Gra świetnie się sprawdza w przypadku małych grup (ok.10 os). Zbierz dzieci i usiądźcie na podłodze (bądź przy dużym stole). Awersem do dołu połóż fiszki A5. Poproś uczniów, aby zamknęli oczy. Pod rozłożonymi fiszkami umieść pocięte obrazki żabek lub skrzyń ze skarbami. Stosunek skrzyń do żab jest dowolny, z tym że skrzynek powinno być więcej. WAŻNE! Uczniowie nie mogą wiedzeć, pod którymi fiszkami one się znajdują. Teraz rozpoczyna się właściwa część zabawy. Uczniowie po kolei odkrywają fiszki. Jeśli pod daną fiszką znajduje się skrzynia ze skarbem, uczeń musi tylko nazwać obrazek na fiszce. Jeśli jest to natomiast żaba, uczeń musi nazwać obrazek oraz wykonać dodatkowe zadanie (Sing a song in English. Name five irregular verbs and their past forms. Jump around the table on one leg. Go to the library and ask for a book in English.). Lista zadań zależy od inwencji nauczyciela i poziomu grupy, nie powinny one jednak być zlośliwe... 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Załącznik stanowią 3 pliki do wydrukowania, z czego 2 należy odpowiednio pociąć.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: 111.food.pdf
.pdf Pobierz plik: 111.food_A5.pdf
.pdf Pobierz plik: skarby_zabki.pdf

Skomentuj