Title-ct-shaddow

Układanka obrazkowa - going to - Co się zaraz zdarzy?

9b414716-584e-44bf-89a5-475b0b4ec8ad

Układanka obrazkowa - going to - Co się zaraz zdarzy?

Match and say - going to - What are they going to do?

Poziom

Pre-intermediate, słaby intermediate (starsze dzieci, młodzież, dorośli)

Czas

10-15 min (w zależności od realnego poziomu grupy)

Cel

Ćwiczenie pomaga zobrazować graficznie strukturę "going to" oraz ją zautomatyzować.Rozwija również pamięć i ogólną płynność językową.

Przygotowanie

Wydrukuj odpowiednią liczbę arkuszy z ćwiczeniem (1 dla grupy ok 3-osobowej) i potnij je wzdłuż przerywanych linii. Pola puste odrzuć. Jeśli chcesz, aby raz przygotowany zestaw posłużył Ci wielokrotnie, możesz wydrukować go na papierze technicznym lub zalaminować przed wycięciem. Zepnij każdy pocięty zestaw spinaczem i umieść w opisanej kopercie. Ja używam do tego celu kopert kolorowych, które później łatwo wytropić w moich nauczycielskich "zbiorach":)

Przebieg

Wyjrzyj przez okno klasie. Powiedz (w zależności od okoliczności):

  • It's going to rain/snow.

lub:

  • It's going to be a sunny day

Napisz jedno z tych zdań na tablicy. Powiedz uczniom, że teraz będą łączyć zdania podobne do powyższego z pasującymi do nich obrazkami. Podziel uczniów na grupy 3-osobowe i rozdaj im wydrukowane i pocięte arkusze (po komplecie na grupę). Poproś uczniów, aby dopasowali obrazki do właściwych zdań z "going to". Monitoruj ich pracę i pomagaj, jeśli trzeba.  Po ukończonym ćwiczeniu, sprawdź czy zostało ono wykonane poprawnie.

Daj uczniom ok 2-3 min. na przypatrzenie się obazkom i podpisom pod nimi. Po upływie tego czasu, poproś ich aby usunęli podpisy i odłożyli je na bok. Teraz wywołuj wyrywkowo numery obrazków i proś uczniów, aby mówili pasujące do nich zdania z "going to", odtwarzając je z pamięci. Jeśli zostanie Ci nieco więcej czasu, możesz nadać temu etapowi charakter współzawodnictwa. Narysuj na tablicy prostą tabelę wyników, podziel uczniów na dwie drużyny i przyznawaj punkty za właściwie powiedziane zdanie. Nie zapomnij nagrodzić wszystkich zawodników zwycięskiej grupy.

Masz przy sobie piłeczkę? Napisz na tablicy pytajnik. Uprzedź uczniów, że teraz będziemy tworzyć pytania z "going to".  Rzucaj piłeczkę do wybranych uczniów mówiąc pojedyncze frazy i osoby, np.:

  • go fishing - you

Uczeń, który złapał piłkę, musi ją odrzucić, mówiąc całe zdanie pytające z "going to":

  • Are you going to go fishing?

Skrupulatnie monitoruj poprawność stosowanych przez uczniów struktur.

 

Załączniki

Załącznik stanowi arkusz zawierający zdania z "going to" i pasujące do nich obrazki zdaniowe, służące do wydruku i pocięcia.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: Ukladanka_obrazkowa_going_to.pdf

Skomentuj