Title-ct-shaddow

Telewizja. Rozmowy w parach.

398eb462-fdaf-4951-844d-3080a389139b

Telewizja. Rozmowy w parach.

Television. Discussion Topics

Poziom

upper-intermediate, advanced ( starsza młodzież, dorośli)

Czas

Ok, 15-20 min.

Cel

Poprawa ogólnej płynności mowy.

Przygotowanie

Wydukuj załącznik w odpowiedniej liczbie. Będziesz potrzebować jednej kopii na parę. Chyba że zamierzasz podzielić uczniów na większe grupy dyskusyjne.

Przebieg

Jeśli nie stosujesz ćwiczenia jako uzupełnienia lekcji na temat telewizji, sposobów spędzania czasu wolnego, hobby itp., krótko wprowadź ten temat. Możesz np. zapytać uczniów, czy telewizja wnosi więcej złego niż dobrego. Najciekawsze opinie zapisz na tablicy, a już samo to może być początkiem ciekawej dyskusji, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z rozgarniętą grupą. Następnie podziel uczniów na pary lub podgrupy. Zapowiedz, że za chwilę porozmawiają na tematy związane z tym sposobem spędzania wolnego czasu. Rozdaj im skopiowane załączniki i ustal limit czasowy (np. 10 min.). Monitoruj pracę grup/par i pomagaj w razie potrzeby. Niektórzy będą pewnie czuli nieodpartą pokusę przejścia na polski w trakcie rozmowy. Nie pozwól na to. Po zakończnonej dyskusji, zbierz najciekawsze opinie uczniów. Ja zazwyczaj zadaję wyrywkowo pytanie: What was the most interesting thing you've heard from your partner? Jeśli masz nieco więcej czasu, możesz kontynuować dyskusję na forum całej grupy. Jeśli jakieś pytanie wygenerowało sporo emocji podczas pracy w parach, posłuż się nim, chcąc podnieść nieco temperaturę dyskusji na forum całej grupy.

Załączniki

Załącznik stanowi arkusz zawierający pytania do dyskusji w parach, do wydrukowania i powielenia przez nauczyciela.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: 106.television.discussions.pdf

Skomentuj