Title-ct-shaddow

Fiszki "Kolory". Bardzo proste.

700371b5-b862-4363-8f16-b0825771519f

Fiszki "Kolory". Bardzo proste.

Colours. Flashcards. Very Simple.

Poziom

beginner, elementary

Czas

15 - 20 min (razem z dodatkową grą; sama prezentacja zajmie mniej czasu)

Cel

Utrwalenie słownictwa dotyczącego kolorów.

Przygotowanie

Wydrukuj załączniki 1x na twardym papierze (wtedy posłużą Ci na kilka lat, a Ty zaoszczędzisz czas). Zwykły papier techniczny doskonale się do tego nadaje. Fiszki A5 i małe obrazki żabek i skarbów potnij odpowiednio.

Przebieg

Przedstaw uczniom słownictwo korzystając z fiszek A4. Po sprawdzeniu czy uczniowie zapamiętali materiał, można (w ramach dostępnego czasu) wykorzystać fiszki następująco:

1.STEP FORWARD. STEP BACK. Do przeprowadzenia tego ćwiczenia potrzebne Ci będą małe fiszki A5 i co najmniej tyle sznurówek (ok. 100 centymetrowych lub dłuższych) ile jest uczniów w grupie. Zapewniam, że nie jest to duży wydatek, a stworzona w ten sposób "pomoc naukowa" posłuzy Ci nawet przez kilka lat. Sznurówki możesz zastąpić pociętymi kawałkami sznurka (nie będą wtedy jednak kolorowe). Zwiąż końcówki każdej ze sznurówek i połóż je na podłodze jako okrągłe pola. Rozmieść je w taki sposób, aby mozna było chodzić po nich w kółko. Do każdego pola wskakuje jeden uczeń. Wytłumacz grupie, że będziesz teraz pokazywać fiszki i mówić słówka. Jeśli powiesz słówko pasujące do fiszki, uczniowie przesuwają się o jedno pole do przodu. Jeżeli natomiast wywołane przez Ciebie słowo nie będzie pasować do fiszki, uczniowie cofają się o jedno pole. 

2. FROGS AND TREASURE CHESTS. Gra świetnie się sprawdza w przypadku małych grup (ok.10 os). Zbierz dzieci i usiądźcie na podłodze (bądź przy dużym stole). Awersem do dołu połóż fiszki A5. Poproś uczniów, aby zamknęli oczy. Pod rozłożonymi fiszkami umieść pocięte obrazki żabek lub skrzyń ze skarbami. Stosunek skrzyń do żab jest dowolny, z tym że skrzynek powinno być więcej. WAŻNE! Uczniowie nie mogą wiedzeć, pod którymi fiszkami one się znajdują. Teraz rozpoczyna się właściwa część zabawy. Uczniowie po kolei odkrywają fiszki. Jeśli pod daną fiszką znajduje się skrzynia ze skarbem, uczeń musi tylko nazwać obrazek na fiszce. Jeśli jest to natomiast żaba, uczeń musi nazwać obrazek oraz wykonać dodatkowe zadanie (Sing a song in English. Name five irregular verbs and their past forms. Describe your best friend. Jump around the table on one leg. Go to the library and ask for a book in English.). Lista zadań zależy od inwencji nauczyciela i poziomu (wieku) grupy, nie powinny one jednak być zlośliwe... 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Załącznik stanowią 3 pliki do wydrukowania, z czego 2 należy odpowiednio pociąć.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: 126.colours.pdf
.pdf Pobierz plik: 126.colours_A5.pdf
.pdf Pobierz plik: skarby_zabki.pdf

Skomentuj