Rzuć i powiedz - kostki 3rd Conditional
Throw and Say - 3rd Conditional Dice
Poziom
Czas
Cel
Automatyzacja składni zdań w 3-cim trybie warunkowym.
Przygotowanie
Wydrukuj po zestawie siatek(2 kostki) na grupę ok. 4-osobową. Skorzystaj koniecznie z bloku technicznego, inaczej kostki będą za lekkie i nie będą chciały się toczyć. Następnie sklej siatki. Jest to trochę pracochłonne, ale jeśli zabezpieczysz sklejone kostki taśmą klejącą, posłużą Ci na dłużej. Możesz również rozdać siatki uczniom i poprosić ich o przygotowanie kostek w ramach pracy domowej. Już sklejone kostki najlepiej transportować w nadmuchanym i zawiązanym woreczku foliowym, żeby nic im się nie stało.
Przebieg
Podziel uczniów na grupy ok. 4-osobowe. Zapowiedz, że za chwilę zagrają w grę (w przypadku słabej grupy, dobrze jest najpierw upewnić się, że uczniowie pamiętają strukturę, którą chcemy przećwiczyć, inaczej gra szybko utknie w martwym punkcie). Każda 4-osobowa grupa otrzymuje zestaw 2 kostek.
Jeden z uczniów w każdej grupie (obojętnie który) zaczyna. Rzuca jednocześnie obydwoma kostkami i mówi zdanie warunkowe zawierające oba wyrzucone fragmenty. Np. uczeń wyrzucił "if/ we/ leave /earlier" na jednej kostce i "we/not /miss/the plane" na drugiej. Musi więc powiedzieć zdanie: "If we had left earlier, we wouldn't have missed the plane. Jeśli zdanie jest poprawne, kostki przechodzą do następnego ucznia, jeśli tak nie jest, reszta grupy powinna poprawić zdanie. Gra kończy się po wyczerpaniu możliwości, gdy uczniowie się nią znudzą lub kiedy Ty o tym zdecydujesz. Nie powinna jednak zająć więcej niż 15 minut.
Staraj się w miarę możliwości krążyć po klasie i monitorować pracę uczniów. Możesz również spisać lub zapamiętać najczęstsze błędy i poprawić je wspólnie z uczniami po zakończeniu gry.