Title-ct-shaddow

Fiszki "Na biurku". Łatwe.

860d82ba-f4df-4c77-82ca-5b65756bfc52

Fiszki "Na biurku". Łatwe.

On My Desk. Flashcards. Simple.

Poziom

elementary (raczej dzieci i młodzież)

Czas

15 - 20 min (razem z dodatkową grą; sama prezentacja zajmie mniej czasu)

Cel

Utrwalenie słownictwa dotyczącego artykułów papierniczych i przedmiotów potrzebnych w szkole.

Przygotowanie

Wydrukuj załączniki 1x na twardym papierze (wtedy posłużą Ci na kilka lat, a Ty zaoszczędzisz czas). Zwykły papier techniczny doskonale się do tego nadaje. Fiszki A5 i małe obrazki żabek i skarbów potnij odpowiednio.

Przebieg

Przedstaw uczniom słownictwo korzystając z fiszek A4. Możesz je sukcesywnie przyczepiać magnesami do tablicy i podpisywać. Po sprawdzeniu czy uczniowie zapamiętali materiał, można (w ramach dostępnego czasu) wykorzystać fiszki następująco:

1. PASS THE BALL. Jak sama nazwa wskazuje, do przeprowadzenia tego ćwiczenia będziesz potrzebować piłki. Najlepiej sprawdzi się piłka nieco większa, ale od biedy można też posłużyć się mniejszym egzemplarzem (mieszczącym się w szufladzie i damskiej torebce), z tym że częściej będzie uciekać.  Ustaw uczniów dookoła krzesła w równych odstępach. Na krześle połóż awersem do dołu fiszki (A5). Uczniowie zaczynają szybko podawać piłkę jeden do drugiego, w kółeczku. Gdy nauczyciel klaśnie w dłonie, osoba trzymająca w tym momencie piłkę bierze fiszkę ze stosika i mówi słowo, które ona ilustruje. Jeśli nie zna słówka, odpada z gry, choć na początku zabawy warto nieco przymknąć oko na tą regułę.   

2. TIC-TAC-TOE. Podziel uczniów na dwie drużyny. Na tablicy narysuj prostą planszę do gry w "kółko i krzyżyk". Fiszki A5 przymocuj magnesami awersem do dołu, tak, aby w każdym polu planszy znajdował się jeden obrazek. Każda drużyna wybiera sobie znaczek (kółko lub krzyżyk). Drużyny (lub nauczyciel) naprzemiennie delegują jednego zawodnika, aby podszedł do tablicy i odsłonił wybrany obrazek. Jeśli potrafi go nazwać, rysuje znaczek swojej drużyny w tym polu. Jeśli nie, odwiesza obrazek na miejsce. Zwycieża oczywiście ta drużyna, która wykreśli trzy swoje znaczki w linii prostej.

3. FROGS AND TREASURE CHESTS. Gra świetnie się sprawdza w przypadku małych grup (ok.10 os). Zbierz dzieci i usiądźcie na podłodze (bądź przy dużym stole). Awersem do dołu połóż fiszki A5. Poproś uczniów, aby zamknęli oczy. Pod rozłożonymi fiszkami umieść pocięte obrazki żabek lub skrzyń ze skarbami. Stosunek skrzyń do żab jest dowolny, z tym że skrzynek powinno być więcej. WAŻNE! Uczniowie nie mogą wiedzeć, pod którymi fiszkami one się znajdują. Teraz rozpoczyna się właściwa część zabawy. Uczniowie po kolei odkrywają fiszki. Jeśli pod daną fiszką znajduje się skrzynia ze skarbem, uczeń musi tylko nazwać obrazek na fiszce. Jeśli jest to natomiast żaba, uczeń musi nazwać obrazek oraz wykonać dodatkowe zadanie (Sing a song in English. Name five irregular verbs and their past forms. Describe your best friend. Jump around the table on one leg. Go to the library and ask for a book in English.). Lista zadań zależy od inwencji nauczyciela i poziomu (wieku) grupy, nie powinny one jednak być zlośliwe... 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Załącznik stanowią 3 pliki do wydrukowania, z czego 2 należy odpowiednio pociąć.
OPISPobierz opis jako plik PDF do wydruku
.pdf Pobierz plik: 124.on_my_desk.pdf
.pdf Pobierz plik: 124.on_my_desk_A5.pdf
.pdf Pobierz plik: skarby_zabki.pdf

Skomentuj